Bjarne Budal er nominasjonskomiteens ordførerkandidat

Nominasjonskomiteen i Øystre Slidre Arbeiderparti foreslår Bjarne Budal som sin ordførerkandidat til Kommunevalget 2019. Han er 55 år gammel og kommer opprinnelig fra Lillehammer. Han har bodd i Valdres i fem år og har den siste tida jobba på Beitostølen med eiendomsutvikling og salg av fritidsboliger i Beitostølen Fjellandsby AS. Tidligere yrkeskarriere har vært i sportsbransjen. Han startet som landslagsalpinist og har videre jobbet med produkt og konseptutvikling; salg og markedsføring av ulike sportsmerker.

Bjarne brenner for fjellkommunen Øystre Slidre og mener det skjer svært mye bra her. Han tror på Beitostølen som motoren i reiselivet; oppgradering av destinasjonen, kortreiste opplevelser for alle med gode nærings - og handelstilbud. Noe som igjen kan gi vekst og utvikling i hele kommunen. Han liker å snakke med folk, se og lytte; og nominasjonskomiteen mener han vil være en god ordfører for hele kommunen, for alle lag av folket.«Jeg har mye å lære. Dersom jeg etter valget kan kalle meg ordfører i Øystre Slidre Kommune, ser jeg frem til at vi sammen skal videreutvikle Øystre Slidre. Jeg ser frem til å samarbeide med de andre listekandidatene. Vi har en god blanding av unge og eldre. Noen nye og noen med mer erfaring. Vi har et godt utgangspunkt for å ivareta og utvikle kommunen til det beste for innbyggerne våre. Den viktigste utviklinga skjer der folk bor. Det handler om å sikre eksisterende og skape nye arbeidsplasser i hele kommunen, og å sikre gode vilkår for de som vil satse i kommunen vår. Det er i hele tatt veldig mye dyktige folk i kommunen som har utviklet dette flotte utgangspunktet vi har i dag.  Vi må også hele tida se på hvordan folk har det i kommunen og gjøre det vi kan og litt til for at alle skal få leve gode liv.  Jeg brenner spesielt for barne- og ungdomsarbeid. Arbeiderpartiet vil foreslå et kulturkort for barn og unge som trenger støtte for å delta på fritidsaktiviteter. Et anna viktig tiltak er økt satsing på psykisk helse for barn og unge. Dette er saker jeg vil engasjere meg i som politiker. Vårt motto er å skape for å dele. Da må vi leve ut det i praksis. Jeg gleder meg til å ta fatt» sier Bjarne entusiastisk.           Nominasjonskomiteen Øystre Slidre AP v/leder Sissel Gulbrandsen

Bjarne Budal